Translate

söndag 27 juli 2014

Bitter

Vilken underbar sommar vi har. Ni som hängt med sen jag starta denna blogg, vet att jag förra sommaren inte kunde bada pga av katetern i njuren... Men den sista tiden har jag badat desto mer... UNDERBART ÄR DET.. Jag har vart en vecka på husbilssemester med min vän.. UNDERBART VA DET.
Men i allt detta underbara känner jag en enorm bitterhet... Bitterhet över hur mitt liv ser ut och ekonomin jag har... Och inget kan jag göra... Inte mycket iaf... Söker billigare lägenhet men hur lätt e den.. Det var inte så här mitt liv skulle se ut.
Att leva på 500:- i veckan är döden... Äter inga mediciner längre vilket underlättar.. Men till dr måste jag gå och det är inte gratis... Djur har jag men samtidigt är det dom som ger mycket glädje så de får kosta... Tror de kostar mig max 170:-/mån med försäkringar och mat.
Samtalet från försäkringskassan för ett par år sedan att de bestämt jag skall ha tillsvidare ersättning kom till viss del som en lättnad, men också som en rejäl käftsmäll... INGEN tror jag någonsin kommer komma tillbaka och kunna arbeta... Trots att mina blodvärden ibland faktiskt vart ganska bra så anses jag mer sjuk än de som blivit utförsäkrade... Känns inte rättvist av flera anledningar och ger en bitterhet över livet som ibland är svår att hantera.
Har fantastiska vänner som bjuder och hjälper till.. Men hur tacksam och glad jag än är över det så är det inte så man vill ha det... Jo om man kan bjuda igen...
Va kommer då denna plötsliga enorma svacka ifrån.. Jo jag köpte en klänning på marknaden i fredags för 250:- Jag kände mig så fin i den så jag slog till.. Nu vet jag inte hur resten av månaden kommer se ut... Gå å ta en öl eller fylla på busskort för att åka någonstans är uteslutet..
Återigen, jag har fantastiska vänner som kommer ringa efter att ha läst detta å säga... Det löser sig...
Men det är inte så här jag ville mitt liv skulle se ut som vuxen.
Känner mig som en utbränd bitterfitta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar