Translate

fredag 17 januari 2014

Äckel i vår tvättstuga

Vart i samtal med Kungälvsbostäder.. För 10 dagar sedan hände det första gången (som jag vet) En välvårdad kille i 25 års ålder.. ljust kortklippt hår.. Trevlig vid första anblick. Står nere i vår tvättstuga och leker med sig själv och visar kort på sin snopp.
3 ggr med nån/några dagars mellanrum har detta hänt. Alla tre som jag vet råkat ut för honom har polisanmält och pratat med Kungälvsbostäder..
Man måste ha nyckel för att komma in i tvättstugan.. Så han måste höra hemma här, nu eller tidigare i några av de hus som har nyckel hit.
Ingen av de 3 har sett honom förut.
Iaf så prata jag med Kungälvsbostäder då jag tycker det är för jävligt att de inte går ut med någon info till hyresgäster som tvättar där.
På fb såg jag i morse att en av mina grannar skulle tvätta idag. Söt ung mamma till två små sötungar. Jag berätta för henne och följer henne ner. Jag hade ju aldrig förlåtit mig själv om något hänt henne och jag inget sagt.
Därför tycker jag att Kungälvsbostäder har skyldighet att informera.. Så att man i alla fall får valmöjligheten att gå ner själv eller be någon följa med.
Även om han kanske verkar harmlös så vem har rätten att tala om för andra hur de ska reagera.
Den första grannen som berätta om honom hade varit tuff och sagt hans snopp va den fulaste hon någonsin sett.. Detta fick honom inte att sluta då han vart där minst 2 ggr till.
Men inte alla vågar vara tuffa som hon va även om hon var rädd. Många låter dörren stå öppen ut mot källargången.. Jag gör alltid det..  Och är du inne i tvättstugan och han kommer in har du ingenstans att ta vägen..
Han är helt klart sjuk och de 3 som råkat ut för honom har av polisen blivit tillsagda att ringa 112 när de ser honom, även om det inte är i tvättstugan.
Nu till annan viktig information. Ikväll möter vi Vetlanda här hemma 19.00. Hoppas det kommer mycket folk och att Vetlanda får åka hem utan några poäng i bagaget.
PS. Vi har snö nu... Inte mycket men lite :) DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar