Translate

söndag 19 januari 2014

Frisk luft och rena kalsonger

Bandycup i Ale arena för familjens två yngsta.. Bestämde redan igår kväll att jag skulle gå.. Och vädrets gudar var med mig.. Vakna till en strålande solig vinterdag. Lite blåst men helt okej.. En timme och tjugo minuter tog det att gå.. Planen var att gå hem också men kom på andra tankar väl framme, så jag bad om skjuts och det var inga problem.
Gick dock inte så bra för grabbarna på cupen. De förlora varenda match. Oförtjänt enligt mig...
Väl hemma så hade jag glädjen att ha rester kvar från igår, så det var bara att värma middagen i mikron..
Nu sitter jag här mätt och belåten. Isa ligger i buren, så trött är hon. Men inte bara promenad och bandy i Ale som tröttat.. I fredags var det match hemma mot Vetlanda. Mer kommer jag inte att skriva om den matchen. Vill ni veta mer så kan ni läsa här. Det var iaf väldigt kallt i fredags varpå många höll sig inne i kiosken med oss.. Så mycket vila blev det inte för Isa.. Måste ju va beredd ifall någon tappar en bit korv eller nåt.
Igår var vi med Gabriella och Sigge i skogen.. Svartedalen bjöd på ljuvlig vinterskrud.. Fick på riktigt pölsa i snön.. Härligt var det å hundarna njöt till fullo.. När vi gått en bra bit in i skogen stannar vi för fika... Då kommer det plötsligt två st med en hund.. Bara att koppla våra hundar.. Idioter, varför va de tvungna att va just där.. Men iallafall så fick hundarna springa lösa igen på väg tillbaka mot bilen.. Och idag promenerade vi då alltså till Ale arena.. Helt okej promenad.. Tycker dock det är lite jobbigt att så långa sträckor gå så nära bilvägen. Blir trött i huvudet av ljudet när de kör förbi.. Ett ljud jag har hatat så länge jag kan minnas.. Men värst med att gå dit är ändå bron.. Läskigt och mycket den som avgjorde att jag fråga om jag kunde få skjuts hem.. Nu förstår ni varför min lilla jack russell faktiskt är TRÖTT.

2 kommentarer:

  1. Ni va väl på skarpenord igår på morgonen också

    SvaraRadera
  2. Japp. Det stämmer. Jag var med Petra på morgonen när hon servar föräldrar med frukost och barn med varm saft. Mycket tid på Skrape nord är det denna årstid.. Tur vi gillar det. Kram

    SvaraRadera