Translate

lördag 29 juni 2013

KAFFE

Kaffe måste va livets dryck.... Sitta här med en kopp å höra regnet falla utanför och låta kroppen och knoppen så sakteliga vakna till liv i sin egen takt. Det är inte dumt..
Hjälper att min hund är lite dagen efter och fortfarande ligger å snusar under täcket :)
Var visserligen inte hemma så sent, strax efter tolv, så snart får vi nog ändå börja röra på oss.
Kvällen igår blev precis lika trevlig som det alltid blir när man är hos Hans. Han var dock som vanligt lite sen från jobbet, men vi är ju ganska hemma där.. så vi redde oss bra, ölen vet vi ju va dom finns och gott väder var det ända tills Hans kom hem.
Champagnen låg på kylning men glömdes bort, så den får vi dricka en annan gång bestämdes när vi sa tack god natt hej då.
Vad dagen har att erbjuda idag? Ingen aning ännu.. Lite pill å plock.. Jo Ja vet. Jag ska sätta upp gardinstången i sovrummet så jag kan sätta upp gardinerna jag ärvt efter underbara Rås-Marie.
Pratat med farbror Kenneth här på morgonen om lite ditten, datten å fotboll... Faster va inte hemma, hon va hos väninna och hade det mysigt.
Tyckte hon kunde stanna till här på vägen hem imorgon, men det gick inte då hon åker buss. Men hon sa hon kommer annan dag snart :)
Vad jag mer vet hittills om denna dagen är att dom finaste i detta nu är på väg på spaweekend och jag är sååååå glad för deras skull...
Vet om det var ett tag sen de hade en helg bara dom två, så inte en helg försent.
Dessutom är det idag Enricos födelsedag. Men han är jag inte så orolig för. Hitta nåt kul att göra med vänner är inget problem för honom.. Även om jag tror han idag säkert saknar sin fina familj lite.. å önskar han var med dom på ön.
Vänta är vi inte bäst på varken Isa lr jag, men det går

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar