Translate

tisdag 18 juni 2013

Sammanfattning om tid före "Nära och Kära" och nu blogg

Efter jul börja jag må riktigt dåligt med jämna mellanrum, framförallt när jag gjort mycket fysiskt, Fick ont i magen och nedre ryggen och ibland även känslan av feber.
Sen börja renoveringen av lägenheten och det blev värre men jag hade alltid förklaringar och trodde det var psykiskt relaterat då jag normalt har dåliga värden och tänkte när det blev för mycket inte bara psykiskt utan även fysiskt så reagera min kropp på det..
Blev tröttare och tröttare men hitta fortfarande förklaringar. Men när det var dags för årliga kontroller av värden fick jag en ny läkare. Dr Atefa
Hon nöjde sig inte med mina svar utan gjorde en full besiktning och tog en hel massa prover.
Njurbäcken inflammation blev svaret.. Antibiotika i 10 dagar och efter det nya prover. 
Fortfarande inte bra... hög sänka och fortfarande bakterier och skit i urinen. Ny antibiotika och tid för röntgen.
På datortomografin hitta dom en stor sten i urinledaren.
Dr Atefa skicka mig till kirurgakuten där jag fick vänta hela dagen med resultat att när läkaren kom sa jag -Jag mår okej får jag gå hem nu. Så med smärtstillande och urinledare-vidgande gick jag hem.
Dagen efter blev jag sämre igen. Hörde av mig till Dr Atefa som bad mig ta nya prover... Hög sänka och allmänt dåliga värden. Akuten direkt.
Denna gång blev jag inlagd och på kvällen skickades jag till Sahlgrenska där jag fick en kateter inopererad i vänster njure. Tillbaka till Kungälvs sjukhus nästa dag där jag blev kvar i 6 dagar.
Kom hem förra måndagen och går här nu med min slang och påse. På torsdag den 20/6 ny röntgen. Sen förhoppningsvis tid till urologen på Sahlgrenska redan på fredagen/midsommarafton för att ta ut stenen.
Puss och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar