Translate

söndag 30 juni 2013

Ny dag nya möjligheter

Nån gardinstång blev inte uppsatt igår. Ska se om det blir idag.. Om inte, så annan dag.
Fick samtal från två fnittriga, nöjda och glada tjejer igår kväll.. Underbart va det å höra. Somna gott.
Imorse försökte Kalle väcka mig som vanligt, men jag bestämde mig för å totalt nonchalera honom. En förbryllad katt tog tag i min arm.. något hårdare för varje gång. Efter fyra gånger gav han upp. Jag lyckades :)
Men jag var redan vaken och som oftast så startades datorn inte många minuter efter tur ut på balkongen och laddning av perkolatorn. Camilla va vaken :)
Ca 2 roliga timmar senare hade både Isa och Tobbe fått nog ;) Time för morgonpromenad...
Mötte två hundar som hon känner och har lekt med flera gånger förr, men hon ville inte leka.
Kanske för att hon faktiskt börjar förstå att ingen lek med koppel. Men tror nog ändå att den största sanningen är att hon helt enkelt inte tycker så mycket om dom hundarna. Dom e nog enligt henne för tråkiga.
Pratat med bror idag. Han va lite sjuk. Tur hans semester inte startar förrän nästa vecka. Inte imon alltså.
Fick även pratat mitt första videosamtal på mobilen igår.
Pratade med Moster Maggan på dator-skypen. Hon som Gabriella tyckte inte det var rättvist att jag ser henne men hon inte mig.
Hon fråga varför jag inte har skype på mobilen... Hade inte haft en tanke på det, där har jag ju kamera.
Sagt å gjort. Jag laddade ner och sen prata vi en stund till där hon såg mig och jag henne :)
Allt var bra med henne och morbror.. De hade haft yngsta barnbarnet hemma några dagar...
Tyvärr hyr inte min kusin med familj här på västkusten i sommar, men hoppas jag kanske får träffat dom nåt ändå.
Gjorde en paus här för å starta skype på mobilen och såg att Gabriella var inloggad, så nu har jag ringt första video samtalet till henne :) Hon såg glad ut att se mig.
Hon har haft det bäst men såg ändå nästan löjligt lycklig ut när hon sa -Nu kommer Mattias med Sigge. Så vi får höras senare. Hej då.
Tvättstugan idag, påse på benet och slang in i ryggen så VARMT väder önskar jag mig inte denna söndag. Men det kanske inte behöver regna lika idag som igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar