Translate

torsdag 13 februari 2014

Åka buss 2014

God förmiddag.. Hade svårt att somna igår för jag var så arg... Denna gång tanten ilskna till, berodde det på västtrafik.. De har ändrat bland turerna så jag höll på att bli galen.
Har aldrig haft några som helst problem att förstå tidtabeller.
Förr när jag åkte till tandläkaren tog jag Röd express till korsvägen, för att där välja spårvagn 6 eller 8.. Hur enkelt som helst..
Vid hemgång, tog jag första bästa spårvagn till korsvägen för att där välja Röd eller Grön express.. Enkelt eller hur..
NU kan jag inte ta någon buss till korsvägen.. utan har 3-4 olika bussar att välja mellan till Hjalmar Branting, för att där ha en hel uppsjö av spårvagnar/bussar att välja mellan.. Och än värre är det när jag ska hem..
Hur ska man kunna hålla reda på detta om man inte har mobil med internet uppkoppling ute på stan.
Tänkte det skulle bli lite enklare om jag fokuserar på EN buss från Sahlgrenska till Hjalmar, buss 25.
Innan jag hitta den specifika tidtabellen var jag halvtokig, och när jag försökte utröna hur ofta den gick från Sahlgrenska huvudentré gick jag bet fullständigt..
Blev så arg så jag börja grina.
Dessutom har de ändrat så att man bara har 100 minuter på sig att åka hem på samma "kupong" om man har kort.. Köper du enkelbiljett som är 13:- dyrare har du 180 minuter.. Så det gäller att veta när använda vad..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar