Translate

tisdag 18 februari 2014

Alltid lätt att vara efterklok ?

God förmiddag... Känner att bloggen håller på att ta en ny vändning. Började ju blogga när jag va sjuk i min njure.. Men när jag i augusti blev av med slangen fortsatte jag... Tycker ju det är så häftigt hur bokstäver blir till ord, ord till meningar, meningar som blir en text, en text med budskap från min hjärna till er att läsa..
Började helt för min egen skull.. Skriver fortfarande för min egen skull. Men nu skriver jag ju även för er. Mina trogna läsare som jag inte vet vilka ni är.. Ni är så många att det är svårt att greppa.. Försöker att inte tänka på det för mycket.. Mer än att det är häftigt och jag blir väldigt glad.
Att jag pratar om vändning är för att jag det sista har skrivit mycket som inte blivit publicerat. Gränsen mellan personlig och privat är hårfin..
Det är inte helt enkelt att skriva en text som får fram budskapet utan att man lämnar ut sig själv och andra på en nivå som inte känns okej..
Jag har mycket integritet.. Mer än vad en bloggare borde ha.
Skriver gärna om adhd.. Folk generellt har en så snedvriden uppfattning om vad det är.. och jag tycker det är min skyldighet som vuxen med denna diagnos att sprida kunskap.. Och bloggen är en del av det..
Orden ni läser.. Personen bakom texten har adhd.. Alltså en fullt normalt fungerade människa.. Jag har självklart mina egenheter, men de har inte nödvändigtvis med min diagnos att göra.
Ändå gången min adhd har ställt till det ordentligt var när jag gick in i väggen.. När utbrändheten kom som ett brev på posten.. Jag som alltid haft talangen att kämpa in i det sista, kämpade för länge. Min kropp la av fysiskt och har ännu inte återhämtat sig till 100%
Självklart är det inte adhd s fel, men alla läkare och jag är ganska överens om att jag hade uppmärksammat allvaret i varningarna tidigare utan.
Fast mest sant är nog att jag borde stoppat mig själv innan jag ens satte mig på logistikchefs-stolen. Stolen som material-controller var tillräcklig. Framförallt som ensamstående mamma..
Men som alltid svarade jag -Inga problem, jag klarar allt.
Med facit i hand, det borde jag inte gjort. 2 stolar var en för mycket.
Skulle väntat och tagit logistik-stolen först efter min gamla stol fått annan ägare.. Jag älskade verkligen det jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar