Translate

tisdag 11 februari 2014

OS 2014

Allt man hör och läser om Ryssland och deras korrupta idiotsamhälle förtar glädjen med OS. Men är mest förbannad på IOK.. Skitstövlar..
Är lika pengakåta som Putin.
De som tjänar minst, är säkert idrottarna... Iallafall från vissa länder.. Önskar jag hade kunnat skriva att de som byggt vägar, hotell, arenor och andra anläggningar var de som tjänat minst.. Men många av dom har ju för helvete inte ens fått betalt...
Nu kanske ni tänker... Fatta hon detta nu? NÄ jag fatta detta redan dagarna innan OS började.. Men ilskan har växt sig större för varje dag som går... Kan ju inte titta på tävlingarna utan att tänka på det... Blir ilsk.
Tycker synd om atleterna. Många försöker protestera på sitt lilla vis. Mycket regnbågsfärgade saker visas.. Heder till dom som försöker, om än så lite..
Personligen tror jag många av dom hade gjort mycket mer om de inte varit så styrda av folk runtikring.. Då tänker jag framförallt på sponsorer.
Hur i helvete kunde IOK låta Ryssland få anordna OS 2014...
Hur i helvete kan jag ha missat att tänka på detta redan när Ryssland fick detta os för 8 år sedan. Varför tog inte uppdrag granskning och andra media upp detta då..
Jag skäms lite... För inte är det någon nyhet att Putin är dum i hela huvudet..
Så visst borde man tänkt och förstått redan då, för länge sedan.. Men samtidigt vill jag ursäkta mig lite. Efter all kritik IOK fick när OS gick i Kina, borde de ju inte valt ett värre land.. Hade ju en viss tillit till IOK.
En mager ursäkt och tilliten till IOK är numera helt obefintlig.
Så här sitter jag nu med min skam och inser att det är försent... Tävlingarna är igång. Försöker njuta, men det går inte... Inte till 100%. 
Önska jag kunde protestera genom att inte titta alls, men TV3 har ju redan betalat en astronomisk summa för rättigheterna att sända.
Läste i någon av alla artiklar att det varit bättre om svt fått rättigheterna.. De menade på att SVT:s tradition och vilja att visa sporten för idrottens och publikens skull är större.. Inte vet jag.. Idag tror jag alla bara är ute efter egen vinning.. JÄVLA PENGAR.
Ja! Jag är ilsk... så in i helskotta.
HATAR PENGAR, På riktigt HATAR.... Men om ni skulle ha några över, så ge dom till mig... Skulle nog kunna lära mig att älska jag med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar