Translate

fredag 13 december 2013

Fredag den 13:e

Men också Lucia och ikväll Julbord med IFK Kungälv. Så inga dåliga vibbar här.
Var idag även bjuden till en fantastisk människa för en supertrevlig kväll med henne + 1 till, lika fantastisk. Men jag hade tackat ja till IFK först, och i ärlighetens namn kan jag träffa de underbara två nästan precis när jag vill.. IFK Kungälvs A-lag och alla runt ikring, inte så ofta ;)
Min läkare ringde precis, han förnyar receptet på Paraflex.. För nog e det så att den hjälper.. Jag har ju inte haft ONT i huvudet sen jag börja.. Även om jag fortfarande kan känna av spänd nacke och onda axlar. Men så är det julafton snart.. Tror det är med denna dag som med alkohol. Hade den uppfunnits idag hade den blivit förbjuden.. Finns så många som mår dåligt och är ensamma på julafton.
Förra året ville son och jag åka ner till stan och hjälpa till i "soppkök". Vi var för sent ute.. Tyvärr var jag det även iår.. Men är inte så säker på att jag hade åkt ner själv.. Vill tro det, men. Ja det hade väl inte vart så svårt att få med Gabriella.
Första året utan grannen Lennart.. Son har vart extra mån om honom de sista åren och förra året tacka Lennart nej t o m till en tallrik julmat utan sällskap.. Han va dålig, men så dog han ju bara några månader senare. Sons empati om de som inte har det så bra eller är ensamma är något som redan för över tio år sen fick mig att tänka: Det får gå hur det vill med honom.. med det goda hjärtat kan ingen säga annat än att han är bäst. Jag har lyckats :) Tyvärr kan jag inte gå in i detalj vad det var för 10-12 år sen som fick mig att tänka så, men ska fråga mina dåvarande grannar om jag har tillåtelse att berätta.. Det är en underbar historia/berättelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar