Translate

söndag 15 december 2013

Julen får mig att älska bandy bara mer

Tredje advent.. Julafton närmar sig med stormsteg.. Julen en tid då alldeles för många sitter ensamma. En tid då många mår dåligt.. Då många är tvungna att jobba fast dom inte vill. Då många är lediga fast dom helst skulle vilja jobba.. Många finns det där ute som inte alls tycker om julen. Ändå är det som man måste älska julen.. Jag har turen att inte behöva vara ensam om jag inte väljer det själv. Skillnaden på att välja vara ensam och inte ha något val är enorm. Östra Tull här i vår lilla stad har sen några år en fantastiskt tradition.. De bjuder alla ensamma och/lr hemlösa på gratis julbord mellan 11,00-13.30.
-
Är ni intresserade av att se fantastiska bilder från IFK Kungälv vs Gais i onsdags gå in HÄR. Erixen är en sportfotograf som dessutom är en "skarp gubbe". Han har även tagit kort på Isa
Men som ni ser var det ett tag sedan..
Klicka på bilderna om ni vill ha dom större
Isa var inte ens 1 år fyllda. Min älskade skrutt-gumma..
Nu strax ner å kolla J20. Deras match börjar 13.00 och idag är jag bara publik.. Tänker inte sälja varken kaffe eller bulle. Bara njuta av en bra bandymatch :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar