Translate

onsdag 18 december 2013

Samma fast annorlunda.

Son har ju flyttat hemifrån så när systerson sover över, sover han naturligtvis i O:s gamla rum..  Vilket han gjorde i natt... I morse gick jag därför in dit, och sa wakii wakii och tala om vad klockan var... Jag ser hur det rör sig under täcket, hör -dkfoajjaaa Njää följt av en arm som putta ner Isa som ville hoppa upp i sängen... Same Same but different... Eller Flaschback om man så vill :)
När han hade vaknat och stigit upp, dukade jag fram smör, bröd och ost samt hällde upp kaffe till honom...  Telefon ringde, det var bästa Mickan. Jag sätter mig i soffan och pratar med henne och efter en stund börjar jag undra vad R håller på med i köket... Gick ut dit och där står han och steker pannkakor... Bara att ställa in "min" frukost och njuta av lyxfrukost ala Rasmus.
Systerdotter har inte sovit över här på många år men hon var här och hälsade på igår.. Moster mös och njöt till fullo.

2 kommentarer: