Translate

söndag 22 december 2013

Lägga undan, så att man vet vart

Fjärde advent... Duggregn, plusgrader och blåst... Inte lätt att hitta julstämningen.
Fick dock lite förut när moster och morbror kom förbi och önska God Jul.
Förutom kramar, fick jag pepparkakor, kola och en flaska vin. Pepparkakorna är samma som mamma kom med för ett tag sedan, men som jag åt upp inom allt för kort tid. Dom är ju så goda..
Receptet är från deras mamma, min mormor. Min mormor. som jag alltid tänker på när jag slår in julklappar/presenter.. Jag lärde mig knyta snöret när jag jobba i mosters bageri.. Mormor hjälpte också till där ibland... Men hon lärde sig aldrig. Kunden fick alltid hjälpa till med att hålla fingret på första knuten :)
För månader sedan när det var marknad i stan köpte jag en sak till Otto.. Han föds inte förrän i januari men men.. Iallafall så visade jag det för Felix och fråga honom om han trodde att kanske Anton ville ha samma. Han svara Ja! Jag vill ha samma.. Så nu har jag inhandlat samma till dom båda.. Men när jag nu ska slå in dom i paket, hittar jag inte Ottos... Håller på att bli tokig.. Så fruktansvärt irriterande.. Letat överallt.. så antingen ligger de mitt framför nästan på mig eller så har det blivit slängt... 
Ja ja Jag har lite tid kvar att leta.. Ett litet problem bara... Det blir så rörigt här hemma när jag letar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar