Translate

lördag 14 december 2013

Julbord med IKK och IFK & match idag

Ja det gick väl sådär mot Bollnäs idag. Tänker inte ens skriva resultatet, utan vill ni veta mer om matchen, läs HÄR. Har inte själv läst ännu, så jag förstår fortfarande ingenting. Vi borde varit bättre. Om inte av någon annan anledning än att vi är mer vana vid skitväder.. Det regnade hela matchen. Jag var en av de som var bäst klädd.. Gummistövlar och seglarställ.
Fick strax innan jag lämna Camp Nord samtal från bror som varit med son A i Frillesås för match. Första gången för bror på denna underbara bana som ligger mitt ute i ingenstans. Han skratta och hade haft en toppendag i regnet.. A hade gjort 3 mål och F hade varit målvakt.. Alltså gick det mycket bättre för Surtes yngsta lag, än för Kungälvs A-lag denna regniga lördag.
Gårdagskvällen var jätte trevlig med god mat och bra underhållning.. Förutom Peter Linde och andra fantastiskt duktiga Kungälv musiker så var Hasse Brandin (Funfair & Megaboyz), Stefan Eriksson (Spotnicks) och Bjarne (Streaplers) på scen. Men bäst var nog Luciatåget med Mr IFK Tony, Legenden Rune Stjärnström, Allkonstnären Pack, Kusin Ove och några av Sveriges absolut bästa sargvakter.
Finaste luciatåg jag skådat sedan..... någonsin

Luciatåget skrider in

Skönsjungande Luciatåg

Hasse Brandin. Grym pipa även med tröja och kavaj

Alla på scen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar