Translate

fredag 6 december 2013

Ger upp men ändå inte

Jösses vilket väder det var igår kväll och i natt. Storm, och Isa var inte pigg på att gå ut. Men när det var dags för sista promenaden hade det även börjat snöa.. Isa älskar snö.. Så hon sprang glatt ut i stormen och gjorde det hon skulle. Japp snön är här och med den halkan, men det är det nästan värt. Isa är ju som tokig i snön, så promenaden förut var lite kaos. Hon ville hinna trampa runt i all snö överallt..
Tjaboos matte ringde precis och sa jag inte behövde ta med honom på nästa promenad.. Han är som Isa och hon vill inte att jag drattar omkull pga av hennes hund.. Jag förklarade att Isa är likadan men att när jag går med båda, är det väldigt disciplinerat så det kommer inte va några problem.
Mötte upp Syster med son utanför affären.. R följde med hem på kaffe medans syster gjorde lite andra ärenden. Alltid lika mysigt att ha honom här. Han hjälpte mig klippa klorna på Isa :)
Budget möte i morse och vi har bestämt att ge upp striden med Energibolaget i Sverige AB om straffavgiften på 1200:- De kommer inte få några pengar men min tid är värd mer än att bråka med idioter.. Kommer gå vidare genom konsumentverket och datainspektionen men... Nä Jag orkar inte förklara alla turer här, här och nu. Men som sagt en varning till alla som funderar på att anlita dom som elbolag, TÄNK OM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar