Translate

onsdag 4 december 2013

Slampa

Har blivit bättre på att öppna datorn och skriva här, men jag är inte riktigt i topp ännu.. Det kanske vänder eller inte.. Kanske, kanske inte.. Spelar väl ingen större roll men tycker nog det är lite kul att viljan att skriva så sakteliga smyger sig tillbaka.
Varit en riktigt bra början på dagen.. Samtal med farbror och faster... och sen kom Katarina och vi har gjort fint mitt vardagsrumsbord :)
Eventuellt kommer Isa, Tjaboo och jag få sällskap av 2 andra idag på vår mitt-på-dagen-promenad. Om, så kommer det bli en sväng upp till skogen. Solen är framme och det är riktigt skönt ute. Men släppa Isa lös kommer jag inte göra, för hon är en slampa. Hög-löp och hon springer efter varenda karl...
Nu ligger hon bredvid mig och gnyr lite och tittar på mig med bedjande ögon. Kanske e hon lite besviken på Kalle som inte vill kela med henne. Stackars katt. Han har flytt upp på fåtöljens ryggstöd.
Jul närmar sig med blandade känslor.. Tur vi har yngre barn i familjen.. Blir så mycket roligare då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar