Translate

onsdag 2 oktober 2013

Klokare idag än igår

Det var med lite hjärtklappning jag skrev om det jag skrev i mitt inlägg "-Du och din jävla adhd". Hjärtklappning pga att det var en mycket svår tid för min lilla familj.
Jag är klokare nu än då. Man växer som människa och blir klokare för varje dag.. Det gäller oss alla.. Utan dom idioter som tror sig redan veta och kunna allt. En sådan har vi alla i vår närhet. Energitjuvar kan dom även bli om man tillåter.. Det misstaget gör jag aldrig mer.
Attention igår.. Hjärtliga skratt, blandat med kloka ord och gott kaffe. Kan det bli bättre en tisdag. Nej jag tycker inte det. Och de normalstörda som kom igår, verkade hålla med. Gör mig glad. Kan vi hjälpa föräldrar/anhöriga att förstå bättre. Att släppa sina rädslor. Att acceptera.  Ja då är ingen gladare än jag. De som håller i vår grupp är normalstörda och sitter i Attention Hisingen Kungälv styrelse. 2 underbara eldsjälar. De besitter kunskap som hjälper oss förklara när vi pratar i mun på varann ;) Högt i tak kan det bli, men alla blir hörda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar