Translate

onsdag 9 oktober 2013

Rymden tar slut???

Lyssnar på radio på datorn.. Har inte hunnit lyssna på hela, men skrattade gott redan nån minut in i programmet.. Klicka på länken RADIO1 om du också vill lyssna. Det handlar om att leva med adhd. Klistrar även in länken till Programledaren Eva Rusz hemsida evarusz.se. Har sett henne på tv ett par ggr och tycker hon har en del vettigt att säga.
Strax kommer fina Katarina hit.. Kaffet är redan klart.. Bäst med perkolator är att det kan stå en stund utan att smaka gammalt. Så jag har hunnit få i mig en kopp och behöver inte sätta på nytt..
Orup är på tv... Kommer fortfarande ihåg när jag hade min första egna lägenhet. Jag satt i köket, drack en kopp te och lyssnade på radion.. Känslan av att vara vuxen var total... På radion spelades "Jag blir hellre jagad av vargar" Den var ny då, så förstå hur många år sedan detta va ;)
Tänk om någon då hade sagt att jag senare i livet, skulle sitta i min soffa med en dator i knät, lyssna på ett radioprogram (inte live) på en annan flik än den jag nu använder och skriver på... Utvecklingen med de små datachippen är enorm. Jag skulle ju i princip faktiskt även kunna sitta med min lilla telefon, och göra detsamma. Försöka förstå hur det fungerar är lika omöjligt för mig som att förstå att rymden aldrig tar slut..
En bra dag önskas oss alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar