Translate

fredag 4 oktober 2013

Korkat och Skamlöst

Hej alla glada.. Här e jag. Hade varken tid, lust eller ork att gå in och skriva här igår.. Satt länge med annat viktigt framför datorn, och när det var klart, stängdes den ner och öppnades inte förrän nu..
Min läkare ringde äntligen i morse. Hon tyckte det var bra att jag ökat dosen Ritalin, men det hade varit bättre om jag pratat med henne först.. Ja det kanske det hade varit, men ibland kan man inte vänta flera veckor på något som man bestämt, och som man själv känner är viktigt man gör NU. Är så trött på hur kontakten med läkare för oss med NPF fungerar. Varför ska jag ha kontakt med en psykolog som jag inte behöver, och som inte kan något om NPF. Min husläkare på vårdcentralen är intresserad av NPF men får inte skiva ut Ritalin, utan en massa special licenser. KORKAT.
Finns så många människor som behöver min tid på öppenvården så väldigt mycket bättre än jag. Dessutom kostar det 300:- att träffa henne.. Betala 300:- för att sitta och ha lektion i hur ADHD fungerar och inte fungera känns INTE BRA. Sen behöva ringa var tredje månad för att få receptet förnyat, och för det får man dessutom en faktura på 80:- SKAMLÖST.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar