Translate

söndag 6 oktober 2013

Präglas av livet och andra människor

God morgon Sköna Söndag... Strålande vackert ute.. Men vet ännu inte om det är kallt eller inte. Isa ligger fortfarande under täcket, så morgonpromenad får vänta.. Under tiden sitter jag här med mitt bejublade kaffe.. Gjorde rent perkolatorn igår, och kaffet är om möjligt ännu godare.
-
Vi börjar våran resa den dag vi föds.. Så vuxen man känner sig i åldern 17-23, kan jag ibland önska man kände sig som 45. Men vet ju att det var för man fortfarande hade så mycket att lära.. Man bara trodde sig veta allt. Därför har jag inga som helst problem med att bli äldre (så länge jag inte står framför spegeln för länge)... Man blir klokare, Man lär känna sig själv hela tiden. Tänk då hur dåligt man egentligen känner andra... Alla gör vi en resa. Alla utvecklas vi och präglas av livet runt oss.. Mycket kan vi inte påverka, men vi kan alltid påverka hur vi själva tänker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar