Translate

måndag 7 oktober 2013

Mina ord skrivna av andra

Hade bara bla bla bla i mitt huvud när jag starta datorn, så jag gick först in på fb. Har några kloka vänner som redan hunnit skriva. Henrik bl a hade skrivit en jättebra text om den urtråkiga, förutsägbara partiledardebatten som var på tv igår..Han avslutade med orden
Det är förvisso glädjande att hela 7 procent fick arbete (Inspektionen för Socialförsäkringar, Rapport 2013:6) eftersom det är en enorm ökning från 1 procent, men det betyder att 93 procent harvar runt i systemen och i flera fall inte ens uppbär någon ersättning. Välkommen till ett riktigt utanförskap. (Och bara den formuleringen är smartare än allt som sades under hela debatten.)
Följande kommentarer kom.
  • Ab Olofsson Ett utanförskap kan om det ej leder till självdestruktivitet - ändlösa studier, som ger individen/medborgaren skulder till CSN kan leda även till kriminalitet.
  • Ab Olofsson Han har varit med en massa folk - massa intryck - det kan vara svårt varva ner om man ej har en vän att ventilera det man sett.. sen så kanske han längtar till jobbet, till sina arbetskamrater.
Att jag kopierade de två sista kommentarerna är för att de är så talande för Henrik... Den var ganska lång och han skrev den strax efter 01,00 i natt... Han har varit på ordförande seminarium i helgen.. Underbart att ha vänner som förstår precis (det har jag med)... Med adhd är det inte lätt, Man blir som ett övertrött litet barn i hjärnan.. Och då är det inte lätt att varva ner och sova.
En annan vän, Bosse har skrivit på sin status
Satsa mer på föräldrarnas tid med barnen . Det borde någon gång uppmärksammas att den uppfostran ett barn får kan vara det absolut bästa brottsförebyggande åtgärden...
Jag håller med honom till fullo vilket jag skrev, men klistrade även in en länk som svar Lite föräldraansvar om jag får be. En artikel skriven av en pappa som varit med sin 7 åriga dotter i skolan.
Inte mycket av mina egna ord i detta inlägg. Mestadels inklistrade ord skrivna av andra. Hoppas ni ändå förstår MITT budskap.
-Jag har kloka vänner.
-Vi måste vara rädda om, och ta fullt ansvar för våra barn.
-Adhd kan göra det svårt att somna hur trött man än är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar