Translate

lördag 28 september 2013

AJ

Ingen bra start på dagen... För er som vet hur det ser ut i köket där Isa får sin mat, vet att där ibland står en skafferidörr halvöppen ca 1,5 m upp.. Efter att ha böjt mig ner för att ta upp vattenskålen, har den slagit mitt huvud ett par ggr. Därför har jag numera som vana att stänga den. Men i morse Nej. Slår i huvudet så hårt att skafferidörren hoppar ur sitt fäste, och dundrar ner på golvet. Resultat Livrädd hund, skadat matställ (Isas), Livrädd katt. och lite ont i huvudet..... Nu har jag fått dörren på plats, böjt rätt stället. Hennes ena skål har däremot fått en buckla, som inget går att göra åt. Detta inträffade för en längre stund seden. Kalle har redan vart ute i köket och ätit upp sin mat, men Isa vågar sig fortfarande inte ut.. Till skillnad från barn, så mår hon inte bättre av att bli tröstad (tvärtom), bara att låta henne vara. Hon ligger nu bakom mig i soffan och trycker sig tryggt mot min rumpa.. Skafferidörren är stängd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar