Translate

tisdag 17 september 2013

Ökat dos, för ett litet tag, tänker jag

Idag är det dags för Isas 2 års vaccination.. Och i eftermiddag kommer bror å sätter upp gardinstänger. Han fick förhinder i lördags. Umgänge med familj, klart godkänt förhinder.
Regnet smattrar på fönstret även idag.. Ja igår smattra det ju inte. Det öste ner. Till den milda grad att larm på bilarna gick igång. Hösten är definitivt här nu. Tycker det är mysigt.. Kanske dags att börja använda strumpor och långbyxor. Nä inte riktigt än.
Var förbi Wellnes igår för att beställa tid för fotvård och ögonbryn-vård, men gick inte, då de tider jag visste jag kunde, inte var lediga. Skall ringa strax med almanackan framför mig. Ja det står allt en del måste/att göra i den. Stort sätt något varje dag. Ofta mer än en sak per dag, Ibland även tre. Stor skillnad mot för några år sen då jag hade panik om det stod två måsten/att göra på en och samma vecka.
Attention ikväll.. Hoppas alla kommer som jag önskar ska komma.
Har mycket tankar och saker jag vill säga om artiklar i dagspressen och delade inlägg på fb just nu. Orättvisor i skolor för barn med särskilda behov. SD dubblade sina röster i söndagens val. Skjutningarna I Göteborg, för att ta några exempel. Men min hjärna är inte riktigt kapabel till att fokusera. Iaf inte på ett sätt så att jag säkert får ner i skrift vad jag verkligen vill ha sagt. Kanske kan, men hittar inte orken och lusten till att försöka. Kan ju inte ens formulera det rätt i mitt huvud. Funderat lite mer på att öka min Ritalin. Men ska nog konsultera med min läkare först. Har fått skäll av dom förut för att jag ändrat dos själv. Visserligen har det 9 av 10 ggr alltid vart till lägre dos eller slutat helt. Bara för det, tog jag nu 2 tabletter och ringde min läkare som inte kan svara förrän 11.00. Får inte glömma att ringa sen. Apropå att ringa.... 
Torsdag 11,30 Fotvård :) Ögonbrynen får vänta då fotvården tar en timme och min förmåga att sitta still är begränsad. Men vi ska på torsdag diskutera även mitt ansikte. Så jag kan boka tid även för ansiktsbehandling när de ska fixa mina ögonbryn,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar