Translate

söndag 22 september 2013

Olika vägar. Mat är gott

Regnet smattrar på min markis. Löven lyser i underbara fantastiska färger. Hösten är här och den är så vacker. Kaffet är klart, men kan inte rekommendera en blandning av Löfbergs lila och Classic... Nöden har dock ingen lag. För inte slänger man två skopor kaffe.. Kaffe är kaffe, även när det är kallt, som bror säger...
Fick samtal från yngsta moster... Mycket trevlig och rolig start på dagen. Hon kommer förbi med mat till mig senare idag.. Rester som hon inte vill ta med till stan, men som jag med glädje tar emot.. Hon sa något om paj.. Mums... 
Hade även uppmuntrande samtal med äldsta kusin igår..Hon gav mig rekommendation om att köpa glass. Dock fick jag inte tag i just den sorten (chili, lakrits), men glass i stora lass blev det (vanilj, choklad).
I detta nu är det en intervju med Dregen på tv. Han berättar om sin fars självmord. Förlora sin far i tidig ålder är fel. Förlora en far är svårt oavsett ålder. men han såg det hända. Kan finna kraft i att höra människor berätta, och se hur de har tagit sig igenom, och fått ett bra liv.. 
Allas vägar är olika, och man vet aldrig vad andra har i sin bakgrund. Allt går inte att sudda ut. Alla sår läks, även dom stora. Men ju större sår, ju större ärr. Ärr som kan ömma svårt för resten av ens liv.
Många är vi som lärt oss leva med kronisk smärta i vårt hjärta. Du kan aldrig se utanpå vilka vi är, men vi finns, och vi är många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar