Translate

tisdag 10 september 2013

Heja Sverige

Tittar på fotbollen som just nu e lite sådär så jag passar på att få ner några ord här.. Sitter ju i soffan framför tvn så fotbollen bara en snegling uppåt över skärm. Gick ut i halvlek å tänkte jag skulle gå tant/hundpromenaden men inte en tant så långt ögat såg.. Vet att en av dom är HELT sporttokig.. Men tydligen sitter även de andra framför apparaten ikväll.. Eller så har de något annat kul för sig.. Inte vet jag.. Vi fick iaf gå själva jag å Isa. Gick så bra så, men hon vände sig om med jämna mellanrum för att kolla så ingen kom där bakom.. Rutiner ;)
Var i Svartedalen med hundarna igår så de fick rusa av sig och bada.. Kanske va det sista badet för i år. Kanske inte. Tog naturligtvis kort och filma men lägger inte upp de här nu, kanske efter fotbollen.
Såg en grym film igår kväll... World War Z.. Jättebra.. Ingen skräckfilm men blev lite skrämd några gånger, så tur man inte satt ensam i soffan.. Kocken med flickvän var här.. Kocken var den som igår stod bakom gårdagens grymt goda middag, som även räckte för att bjuda in Gabriella.. Ändå blev det lite lite över. Så mumsig lunch till mig idag vart det.
Nu tio minuter kvar på matchen... Går bra och har gått bra även om jag suttit lite halvfokuserad.. Och vidskeplig/skrockfull som jag är vet jag inte om jag vågar avsluta här å helfokusera på fotbollen.. Då kanske Kazakstan gör mål... Låter helt knäppt.. Men de som känner mig väl i sportsammanhang förstår.. Kommer säkert skriva mer ologiska tankar när bandyn kommer igång på allvar. Ett friidrotts vm när Kajsa Bergqvist skulle hoppa stod jag alltid i köket.. Hon rev när jag stod framför tvn men lyckades när jag var i köket.. Alltså sprang jag ut till köket varje gång det var hennes tur.. Låter helt knäppt, jag vet. Men det funka.. Hon tog Guld det året.... Matchen slut. Sverige vann :))) Tack å hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar