Translate

onsdag 18 september 2013

i kroppen min: Vid vägens slut

i kroppen min: Vid vägens slut: "Så föll ett långsamt regn genom trädgården.  Och jag gick ut för att stilla en oövervinnerlig törst."  

Här kämpar man på olika sätt. Men vissa kämpar mer och mot värre saker än en full tvättkorg (ren, ska vikas å in i skåp). Har följt hans blogg sporadiskt sen jag såg han på tv för drygt ett år sen.. Visst fanns det inget att göra, men ändå tror man inte dagen då han är borta ska komma. All respekt till denna unga människa som försökte och slogs för sitt liv så länge. Hoppas aldrig någon jag känner drabbas av samma. Chansen är liten.. Cancer finns och ibland går det bra, ibland inte. Vissa lever länge. Andra försvinner inom veckor, ibland dagar.
Vila i frid Kristian... Musiken lever. Dina ord lever. Din röst har tystnat.  Kampen är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar