Translate

måndag 9 september 2013

Några recept kan jag iaf utantill

Kampen mot energibolaget fortsätter.. Men jag har ombud och konsumentverket har mottagit min anmälan. Allt under kontroll men fy fasen va tråkigt det är... Hatar mejl som måste besvaras omgående. Hatar alla tråkiga/jobbiga måsten.
Mitt finger Kalle katten bet i igår har svullnat upp å gör lite ont. Men då jag blev attackerad av en vildkatt för lite drygt ett år sedan. har jag färsk stelkrampspruta i kroppen.
Började omorganisera garderoberna igår med resultat att jag idag har lite x-tra att pyssla med förutom alla andra sysslor som måste göras.. Att jag aldrig lär mig.. Ska inte påbörja sånt förrän allt annat är klart. Va visserligen på väg att även börja plantera om blommor igår men där stoppa jag mig själv i tid. Jag blir bättre och bättre ;)
Blev inbjuden till en grupp på fb igår "Middagstips". Jättebra för mig men kommer nog inte ha så många recept att dela med mig av.. Nudlar å kokt korv. Grillad korv i tunnbröd med lite sallad. Pasta i olika dimensioner med plain köttfärssås, Blodpudding. Ja, jag har några recept ;)
Ja jag har väl några "riktiga" åxå. Inte många men, Jag tycker det är så tråkigt att laga mat.
Nu pep mitt brandlarm ett pip. Betyder Dax byta batteri. Problemet är bara jag har två och ingen aning om vilken det var som pep. En satte jag upp själv när vi flytta in och den andra satt Kungälvsbostäder upp för 2 år sedan och den sitter ca 1,5 m från min. Så vilken va det?????
Lika bra byta i båda.. Problem löst. Älskar lätta problem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar