Translate

lördag 7 september 2013

Kampen fortsätter

Läste just en bra artikel på Aftonbladet/debatt Gå gärna in å läs ni med Vad gör ni med våra ungar, Jan Björklund? Min son är stor nu men jag kommer aldrig sluta kämpa för barn och barns rättigheter till att få rättvisa och möjlighet till att växa upp och bli sitt absolut bästa jag.
Sitter som vanligt på lördagar och dricker mitt kaffe med datorn framför och lyssnar/tittar på Morgonpasset i P3. Haft en morgonpromenad med väder som sommar trots datum 7 september. Livet är inte dåligt.
Kampen att vara lycklig fortsätter också men ska nog inte kalla det så mycket kamp längre.. Visst finns det stunder av kamp. Men jag har blivit väldigt duktig på att göra dessa stunder väldigt korta. Ledsen kan man vara, Arg kan man vara, men i botten mår jag väldigt bra.. Jag har börjat trivas väldigt bra med mig själv. Utan att gå för djupt i detta å analysera för mycket tror jag det beror på ålder, son är utflugen så jag har hittat mer av mig själv. och det har jag nog faktiskt mycket denna blogg att tacka för.. Jag får ner mina tankar i ord och sprider dom och får styrka i att det läses och accepteras och än har jag inte blivit idiotförklarad. Jag är fyllde 45 men jag fortsätter att växa som människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar