Translate

fredag 9 augusti 2013

1982

Förstår men förstår ändå inte.. Gråten sitter i ögonlocken och har så gjort hela dagen. Visserligen sovit i nästan 2,5 timme. Drömde jag var på båtsemester med pappa. Jag var inte vuxen för jag hade glasögon och det har jag inte haft sen jag var 18. Vi segla efter Australiens västkust. Jag badade mycket och undra om det inte såg ut som på Tortola.
På kvällen var vi medbjudna på ett knytkalas med en massa trevliga människor. Jag skulle ha med mig tejp. Men jag hittade ingen tejp. Sen vaknade jag. Inte kände jag mig mindre ledsen. Pappa har varit död sen 1982.
Glädjen finns inom mig men idag blandas den med nån konstig sorg och ångestliknande känsla. Skall iaf ner till tvättstugan snart. 
Livet går vidare och jag med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar