Translate

tisdag 20 augusti 2013

Rätten till sina egna känslor

Sovit gott efter gårdagens kvällstur med bad, bus å lek. Precis vad Isa och jag behövde efter några relativt stilla dagar. Kaffet, bulle och munk smakade ljuvligt i kvällssolen med 2 galna hundar att skratta åt när de sprang loss i den otroligt vackra naturen.
Almanackan är tom idag så det är väl bara att sätta fart med lite hushållsarbete lr? Men först ska jag väl få ner några ord till här.
Ikväll börjar ny säsong av ett av mina favorit program. "Svenska Hollywood fruar". Så hjärndött att man bara kan sitta å skratta å tömma hjärnan.
Nu till något helt annat som jag funderat på... Varför finns det så många korkade människor.. Vad har människans kritiska tänkande tagit vägen.. Ju saftigare och elakare desto mer pratas det.. Men vad är sant..
Det verkar som många inte är så noga med att ta reda på det... 
Ja nu går det ju tyvärr sällan att få reda på den absoluta sanningen..
Är 2 personer inblandade så finns det lika många sanningar. Detta verkar många kloka människor ha glömt bort. Sanningen ligger nästan alltid i mitten. Nä kritiskt tänkande får inte upphöra... Herregud Tänk om allt man hörde va sant.. Bevare mig väl.. Då är det riktigt illa ställt med mänskligheten.
Men samtidigt tycker jag inte att den absoluta sanningen är viktigast att ta reda på alla gånger. För det som är sant idag behöver inte alltid va sant imon.. Fråga fröknar på dagis å i skolor. Om ni visste vad mycket man får höra när man jobbar med barn och ungdomar.
 Rykten kan döda själen hos människor och t o m döda hela affärsverksamheter.
Nä ta fram era kritiska hjärnor och TÄNK innan ni tror på allt som står på internet lr som ni hör i kön på Maxi. Ja även från folk ni känner å respekterar. Ja även från mig. Jag har min sanning.
Alla har vi bagage som kan tolkas precis hur som helst.
Det ända man aldrig kan ifrågasätta och/eller kritisera, är människors känslor.. Du kan aldrig ta ifrån en människa dess rätt till att känna.
Inte ens om känslan är baserad på en lögn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar