Translate

söndag 25 augusti 2013

BADAT Mycket och länge

Japp igår var det äntligen min tur att få bada. BADA i havet.. Simma, dök å hoppa. Togs lite bilder men inga som jag kommer lägga upp här.. 
Gabriella och jag åkte ut till Marstrand och mötte upp resten av min familj på Bergs. Efter god fika gjorde alla sällskap runt på ön.. Med det sällskapet tog det en stund men till slut var vi på väg över å hem till mor. Hon bor inte många meter från badplats så väl där tog jag familjens 2st 7-åringar i hand å vi hoppa i havet DIREKT.. Efter en stund fick vi sällskap av familjens enda tonåring. Är inte bara för min skull det inte kommer komma upp kort här, utan även för deras skull.
Till slut kom även de andra, De vuxna. De satt på bryggan och åtnjöt sista flaskan Cava från min födelsedag.medans vi plaska runt. Sen blev det middag för Gabriella och mig hos mor. Väl hemma tog vi hundarna och åkte till ett gärde så de fick rasa av sig.. De hade ju faktiskt vart ensamma i nästan 6 timmar. Det har jag inte något dåligt samvete för.. Och än mindre när man såg vissa hundar med lång tunga, flåsandes i värmen på ön. Ibland är det definitivt bättre för dom å vara hemma, även om det blir några timmar.
Var har jag gjort idag då.. Inte mycket.. Men i detta nu håller jag på att tvätta i tvättstugan och skall strax starta dammsugaren.. Helst innan besök kommer 18,20.. Blir ev även övernattning så bäst jag bäddar rent. Skynda lite nu då kanske... Japp så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar