Translate

lördag 17 augusti 2013

Bästa kvällen fick jag. TACK!

OJ vilken bäst dag/kväll det blev igår.. Kanske därför jag e vaken redan nu, ingen aning :) Vakna strax efter sex å kunde verkligen inte somna om.
Blir definitivt till att sova middag idag. 
Gårdagen: Faster kom med fikabröd, vacker Flitiga Lisa och urgulligt kort med kroppsvårds-pengar från henne, farbror och kusin med familj. Efter mycket trevlig stund med faster kom bror och hämta och körde mig till mamma. Strax efter kom Rasmus å Johanna följt av resten av min familj minus Sarah som är ute å reser. Fick utav Rasmus å Johanna hans gamla högtalare till datorn så nu ska här lyssnas på musik.
Förutom en kanonkväll som inte kosta mig ett öre fick jag även av familj, cash, presentkort å underbara blommor. Så förstå jag kommer att dansa till hög musik på lätta fötter i nya kläder med rent ansikte och vackra mörka ögonbryn. Detta medans jag drömmer om vad jag ska köpa för pengar som blir över.. Japp så mycket fick jag :) Inte att förringa de vackra teckningar jag fick av småpojkarna.
Iaf så dracks det Cava och åts goa snittar å annat tilltugg hos mor innan det bar av till Hamnkrogen som redan var fullspäckat med Kungälvsbor.. Black Pearl spela. Känner ju föräldrarna till bandmedlemmarna, så mycket känt folk var där. Sjöng gjorde bandet för mig å fick med sig alla övriga gäster.. Så Japp medans övriga gäster satt, fick jag stå å njuta av århundradets bästa "Ja må hon leva". Tur man tycker om att stå i centrum.
Efter mycket god mat och olika härliga drycker började kvällen bli sen å dax att ta bussen hem. När jag stiger ombord så självklart frågar jag om man får åka gratis när man fyller år. -Jajjemensan! bara å sätta sig. sa chauffören. Isa älskar inte å åka buss men det gick bra. Väl hemma så släpper jag Isa sista biten. Hon springer iväg som ett spjut. Dum ide tänker jag å bannar mig själv. Ser henne ju inte någonstans. Ropar flera gånger och plötsligt kommer hon gåendes bakom mig (står med ryggen mot porten) Hon hade sprungit direkt hem. Hon och Thea hade förövrigt haft det jättebra ensamma..Inga problem där inte. Men som oftast när hundar är ensamma så sov de säkert inte djupt, så även de kommer nog va lite trötta idag.
Iaf när jag kommer upp till dörren stå det en stor blomma utanför min dörr.. Inget kort, ingenting.. Tänkte genast det kom från en mycket mycket älskad person. Fick ringt Gabriella som jag visste var hemkommen från sin lilla semester tripp, hon visste från vem. Var från en annan för mig mycket kär människa. Blev iaf super duper glad. En otroligt vacker orkidé. Har nu bara ett litet problem. Den är skitsnygg i krukan som Flitiga Lisan från faster kom med. Får leta efter en likadan kruka. Men tills dess står den så fin i en av mina jag redan har.
Vill avsluta med att här för hela världen återigen säga att jag har världens bästa familj.

    TACK    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar