Translate

fredag 23 augusti 2013

Cancer

Med risk för att vara tjatig.. Fy fasen va god första koppen kaffe är.. Man känner hur livet kommer tillbaka och drömmar lämnar i takt med att kaffet rinner ner i stupen.
Laddade ner Viper och WhatsApp till min mobil igår.. Kan verkligen rekommendera för er som ännu inte gjort. Jag vet att jag nog egentligen är sen med att upptäcka dessa men i min värld är det inte så sent.. Tänk på att jag är medelålders ;) Fick pratat med älskade kusin på Viper igår och det funka Perfect.
Fredag och vad ska man göra med den. Jo blir nog lång lång promenad med Isa. Å sen lite hushållsarbete. Ja för övrigt njuter vi åt att det är fredag och tar dagen som den kommer.
Isa är fortsatt skendräktig men den enda skillnaden jag gjort pga det, är att jag slutat massera henne på magen. Jag insåg snart att jag genom att göra så stimulerade mjölkkörtlarna på samma sätt som en valp (nästan), så inte konstigt hon plötsligt fick mycket mjölk i tuttknapparna.
-
Cancer är en fuktansvärd sjukdom.. Vet flera som fått (ink mig), tagit bort å sen över.. Ja nu e det ju inte riktigt så enkelt men ni förstår vad jag menar (hoppas jag) Men så finns det dom som får beskedet å dör bara veckor efter... Jag tycker det är LÄSKIGT.
En kär vän till mig har en i sin nära familj som råkat ut för just detta.. För en månad sen var hon frisk. Idag vakar hennes familj över henne å säger sina hej då.
Vi har ju även i vår familj/släkt haft ett riktigt scary exempel.. Men det gick bra. Tog lite tid, men det gick bra. Tack gode Gud.
Min cancer Melanin melanom. Jättebra cancer om den upptäcks i tid.. För får du skurit bort allt så e det borta... Hinner den sprida sig till körtlarna däremot Ja då e det inte så bra.. Men jag fick bort mitt i tid och nu går jag på mina kontroller å är ganska trygg med att, har jag så ska de hinna karva ut skiten innan den gör stor och oåterkallelig skada.
Det var några år sedan nu men jag glömmer aldrig reaktionen jag fick när jag kom tillbaka efter, vad var det 4 lr 5 karvningen å de sa det var borta, jag var frisk. Jag föll ihop å skaka å grät som jag nog aldrig gjort varken före lr efter. Kanske ska tillägga att när det upptäcktes så hade jag inte varit på kontroll på nästan 3 år så ingen visste ju hur länge det växt.. Men jag hade tur.. Jag hade tiden på min sida och nu har jag ett vackert ärr på min högra arm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar