Translate

torsdag 15 augusti 2013

Tillåter det INTE

God morgon! Torsdag och Raili kommer vid nio. Trots middagslur igår somna jag tidigt och vakna tidigt. Skönt. Har läst att ju tidigare du somnar desto bättre sömn.
Tänk så mycket som får plats i en hjärna.. Mer än vad man vill. Tänk om det hade vart lättare att sålla bland alla tankar. Läste som hastigast igenom några av mina senaste inlägg. Jag som vet kan se hur jag låter hjärnan flöda för att inte gå mer på djupet. Är det en styrka eller inte.. 
Både och! Iaf tagit dagens mediciner mot min adhd. Är på ett ställe i livet då jag är glad jag har den. För som min vän Madde skrev i sitt inlägg som jag la in länk till häromdagen. Har man inte något kul projekt på G lr små/ganska små barn att fokusera på så är det inte lätt. Äldre barn kan man inte fokusera på lr rättare sagt, dom tillåter det inte ;)
Barn är fantastiska struktur-fixare. När son va liten hade jag inte alls samma problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar