Translate

tisdag 13 augusti 2013

Plåster

Vaknat relativt tidigt. Somna tidigt, på soffan. Var tröttare än jag trodde. 
Här är en länk till Jessicas blogg och inlägg Hur lagar man sig själv? 
Gjorde mig ont att läsa den länk hon i sin tur lagt in. När jag läser Jessicas blogg kan jag ofta känna igen mig.. I Jessicas utanförskap. Ett utanförskap Lilla H också känner och kommer känna mer av ju äldre hon blir.
Varför kan vi inte bara acceptera varann som vi är. Ja det finns elaka och rentav onda människor.. Men inte finns dom där många tror. Kunskap är viktigt. Men behövs det verkligen så mycket kunskap om vi bara börjar se alla människor för det dom är. Annorlunda betyder inte farlig. Annorlunda betyder bara icke normalstörd vilket de flesta är. Alla är annorlunda men ni normalstörda är bara bättre på att dölja ert annorlunda.
Skrev att det inte skulle bli problem att vän åkte bort några dagar. Ska det heller inte bli men saknar henne redan. Tror inte ens hon lämnat denna stad ännu. Önskar henne verkligen de allra bästa dagar i stora staden. För det är hon värd min pärla.
Vad har då denna dag att erbjuda mig. Vet inte riktigt ännu. Jo Katarina kommer 15.00. Och jag har lite städning från Anton och Isas buskul här igår. Så det borde jag väl starta med.. Borde och måste är ord som inte är lika viktiga för mig som för de flesta av er. Så jag börjar med att helt enkelt sitta här en stund till å njuta av mitt kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar