Translate

onsdag 7 augusti 2013

Aldrig bara en sanning

Även idag har moster vart med mig. Till förmiddagskaffet åt jag vaniljbakelse. Hon va inte här fysiskt men i tanke. Sov länge idag så helt okej att Kalle väckte. Strax ut å diska efter gårdagens fina gäster. Påsen från svarta katten låg kvar så för en sekund trodde jag att kransen var kvar. Med en blandning av lycka och fasa insåg jag att påsen va tom.. Tur, Jag hade säkert lyckats få i mig den på nåt sätt. Men hoppas myren 5 njöt av den lika mycket som jag hade gjort ;)
Sanning -vad är sanning. Min sanning är ju inte säkert samma som din sanning. Alla tolkar vi utefter vår egen sinnesstämning och ryggsäck.
Om du bara berättar om mina negativa sidor för någon som inte känner mig så är jag ingen bra och trevlig människa. Men om du utesluter det negativa så är jag ju helt fantastisk.
Alla har vi bra och dåliga sidor. Det är det som gör oss till människor.
Men det är skrämmande vad ord och tonläge kan få saker att framstå på så vitt skilda sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar