Translate

tisdag 20 augusti 2013

22 år sen. 1 annat liv.

Underbara härliga sensommar.. Vad mer kan man önska. Hemma efter lång promenad med Isa Fisa. Köpt ny hundmat till henne..
Blir med henne som för sonen allt som oftast de senare åren... Man får välja ett billigare alternativ å hoppas det faller i smaken och äts upp med glad mage som följd.
Denna gång blev det Willys egna. Har vart noga med hög kvalitet tills nu. Precis som för son hans första år. Men när de börjar komma till åren så inte lika noga.. JO klart det är, men när de inte växer längre så tänker jag att det måste funka med billigare lite då och då.. För det är väl faktiskt så att dyrt inte alltid är bättre.
Sköna H är på ingång.. Träffat henne nästan varje dag i flera dagar.. Hon skämmer bort mig.. Men så kan det gå lång tid i mellan också. Har en mycket god vän till där det e lika.. Prata länge med henne i morse.. Saknar henne live faktiskt. För nu var det LÄNGE sen vi sågs.
Tänk för 22 år sedan när jag blev gravid och sluta med droger.. Jag hade min familj och en vän som jag känt sen högstadiet. Hon tog mig under sina vingar när jag kom tillbaka till staden..Tyvärr av olika anledningar har vi inte mycket kontakt idag.. Vi finns för varann men inte mycket mer. Men genom henne träffade jag Mickan. Och efter tid när son var född kom även sköna Helena tillbaka in i mitt liv.. Hon hade tagit avstånd när hon förstod vad jag höll på med. Sen för snart 15 år sen lärde jag känna Tobbe och Camilla på jobbet.. Och för snart 4-5 år sen dök Gabriella upp.. Jag har inte många vänner men dom jag har är bäst och helt oslagbara. Sen har jag ju alltid haft min familj och där inkluderas även mostrar, faster, kusiner.
Man behöver inte mycket när det man har, är av bästa kvalitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar