Translate

söndag 18 augusti 2013

45 med ett hål i hjärtat

Var trött igår men lycklig.. Bästa vänner Camilla å Tobbe kom förbi igår å jag fick bjudit på bulle-biten som vart kvar sen faster va här.. Lite skämmigt, den va lite torr (hade inte stängt påsen riktigt när jag kom hem på natten å bröt en bit) men tror det ändå va mer än vad de räknat med då de är hyfsat insatta i min ekonomi. Men jag ska bjuda ordentligt till alla nån gång i en inte allt för lång framtid. Det är min vilja och mitt mål.
Fick en skattkista modell STOR full av pengar (lakrits), olika viner, massa ostar, flera olika kex, godis, vindruvor, chips å ostbågar. Ja den va alldeles fullknökad med godissaker. Ångrar så jag inte tog kort.. Men kloka Tobbe fick mig att börja rota i den direkt. Låg ju färskvaror i... Men den står iaf kvar mitt på golvet med allt annat kvar i så jag sitter här å kan bara snegla åt vänster, se den å få ett leende och glädje i kroppen.
Underbara fantastiska Gabriella kom åxå. Isa och Sigge fick lekt å busat lite. Och jag fick hört lite om hennes lyckade semestertripp till östkusten. Gjorde mig glad.
På kvällen bjöd ungdomarna mig på bowling  Åkte på storstryk.. Men det gjorde inget jag hade jättekul.
Kan erkänna det var säkert över 10 år sedan sist.. och kan ha varit första gången spiknykter. Så fint av dom att rasta gamla moster ;) Tror dom tyckte det var kul dom med. Det verka så, så jo jag e säker :)
Jag känner mig så firad, grattad och älskad. Fylla 45 är det bästa jag har gjort på länge. Känner mig verkligen lycklig trots ett litet hål i mitt hjärta.
Nä det är inget hål. Han kommer tillbaka. Blir aldrig det samma men det är nog bara till det bästa.. Men kärleken och omtanken finns där.
Han vet han är älskad. 
Det kommer bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar