Translate

tisdag 13 augusti 2013

Födelsedagstårta

Gud vilket konstigt väder. Sol, regn om vart annat. Åska och muller mest hela tiden. Men har haft tur på mina hundpromenader. Hoppas det håller i sig.
Katarina har varit här.. Skönt å träffa henne. Pga semester va det ju ett tag sen. Bara sitta å prata med klok människa som man inte alltid har nära i livet är guld värt.
Tog av plåstret idag. Hålet har läkt jättefint men däremot har jag fått nåt eksem-aktigt utslag av tejpen.. Men va gör det om hundra år. 
Har förstått att det inte bara är antal sidvisningar jag tjänar pengar på här. Det är klick på reklam. Har inte tjänat en krona på flera dagar. Men är iaf uppe i 40.95:- Såg även att utbetalning inte sker förrän jag tjänat 700:- så behöver nog inte fundera på hur utbetalning sker än på ett tag.
På torsdag är jag bjuden på födelsedagsfika hos min granne som fyllde 80 för ett par veckor sedan. Hon har vart lite krasslig så därav inte förrän nu på torsdag. 2 andra grannar är också medbjudna. Båda i 65-70 års åldern.. Ska bli jättetrevligt för vad är ålder egentligen.
Ska strax leta i mina gömmor om jag inte har nåt som jag kan ge i present.. Pengar att handla har jag inte.. Men det ger sig.
Har medvetet inte berättat för dom att jag fyller år på fredag.. För då blir det presenter och fokus på mig.. Och det vill jag inte..
Det är Barbros dag på torsdag.
Har ännu inte börjat reda i mors dator.. Kanske senare idag lr imon. Känner ingen stress. Tur det, för annars hade det nog tagit ännu längre tid innan jag börja.
Har just ätit middag Kyckling-korv med bröd..Fördelen med att bo själv. Man äter inte bara när man vill, man äter också precis vad man vill.
Men måste säga att jag lagat förvånansvärt mycket bra mat det sista.. Nästan alltid mycket. Fryser in i portioner.. Så visst, det kan bli nästan samma både 2-3 ggr i veckan.
Va i affären förut... Fasen att jag inte köpte det där goda jag funderade på.. Jävla självdisciplin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar