Translate

torsdag 29 augusti 2013

Rasist?

Telinet energi.. Fantastiska att ha å göra med... Vill knappt skriva namnet på idioterna jag hade tidigare.. Risken finns ni kommer ihåg dom men inte varför.. Men jag chansar.. Energibolaget i Sverige AB. Har ni dom. BYT... Har kollat upp och inte bara jag som är missnöjd.. De har flera anmälningar hos konsumentverket. 
Raili vart här... Fick öst ur mig all ilska jag hade inom mig över de idioterna som försöker lura mig på pengar men även ilskan över en vän på fb som har åsikter som är ristade i sten och därför vägrar se saker på annat sätt än sitt eget.. Sen att han babblar om allt som inte har med första inlägget att göra får mig bara att undra vem han egentligen är..
Han har alltid vart en god vän.. Men när han säger jag går Sverigedemokraternas ärende går han för långt.. Jag la upp en länk där försäkringskassan erkänner hur mycket en invandrarkvinna med tre barn får ut i månaden (skattefritt). Jag vet vad en svenskfödd kvinna med tre barn får i månaden.. Och hon jobbar.. Jag vet även vad en som inte jobbar får ut.. Hon har visserligen bara 2 barn.. Men skillnaden är enorm...
Ser ingen som helst vinst med att ge invandrarkvinnan det dubbla.. Nej Rättvisa för alla som bor i Sverige oavsett vart du är född.. Absolut ska de få extra stöd precis när de kommer.. Men då ska den frånskilda kvinnan född svensk också ha samma möjligheter till hjälp.. Med möbler, bostad och ev psykolog/kurator om man har gått igenom ett trauma..
Gör inte sååå stor skillnad.. Och sluta vara rädda för att bli kallade rasister.. Tror Sverige är ett land som har väldigt få riktiga rasister.. Men vi har väldigt många som upplever en orättvisa.. Och det är inte invandrarnas fel.. Det är samhällets fel. Regeringen om du vill.
Alla har vi del i det. Alla, utom våra barn. Men det är de som drabbas. Det är dom som ska leva i vårt samhälle med sina barn den dag vi är borta. 
ALLA är lika värda
Och hur vi än i världen vänder har vi alltid rumpan bak

2 kommentarer:

  1. Du... Man kan ju tycka om varann också, även om man debatterar intensivt.

    SvaraRadera