Translate

tisdag 27 augusti 2013

Ritalin

Skön morgon, Strålande sol, Lite kyligt på första promenaden men nix ännu inget behov av långärmat. Inte för mig iaf..
Har tagit dagens Ritalin... Kanske ända sättet att komma ihåg innan rutinen sätter sig är att skriva här å berätta att jag tagit min adhd medicin...
Utan den fungerar jag ju inte bäst.. Jag fungerar men det blir så rörigt i mitt huvud.. Vet liksom inte vilken tanke jag ska tänka först lr vad som ska prioriteras i alla tankar.. Hjärnan svävar fritt kan man säga..
Just detta som gör att jag tycker det kan vara väldigt viktigt att medicinera ungdomar med adhd.. Deras hjärna har ju så mycket tankar ändå och att då inte kunna organisera dom gör inte livet lättare. Och livet som tonåring/ung vuxen är inte lätt 2013.. Aldrig varit lätt att vara tonåring men misstänker det är svårare nu, än när jag var.. Fanns liksom inte så mycket extra att tänka på.. Man hade sina Nike, Levis jeans och jeans jacka och collegetröja. Mitt hår var modernt utan att jag behövde göra något.. Vilken mobil lr hur full garderob med skor, kläder, handväskor, solglasögon smycken och så vidare var inte viktigt för att smälta in..
Jo du var tvungen att ha en freestyle. Allra helst en Sony.
Isa sover som en riktig Bäckström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar