Translate

fredag 9 augusti 2013

A D H D

Idag som vuxen får jag beröm, Jag får kramar. Men är annars väldigt sann. Vet inte vem som skrivit. Hittat på nätet.
Vill inte vara utan min adhd men, ja den ställer till det ibland. Missförstånd är mycket vanligt och ju mer osäker jag känner mig desto lättare blir det missförstånd. Pratar mer ju nervösare jag är. Är jag trött bara bubblar det ur mun. Och trött är jag ofta. Därav viktigt sova middag ibland. Min hjärna behöver startas om med jämna mellanrum.
Kom inte med förändringar för fort. Den mentala förberedelsen är viktig.
Finns mycket fördelar med adhd. Vi är intelligenta, snabbtänkta och väldigt ärliga. Lätt för å se positivt i det negativa. Ser andra människor på ett sätt som nästan går å beskriva som djurs instinkt.
Vi känner människor och hur de mår.
Brukar jämföra mig med hundar. Ta in en hund i ett rum fullt med människor som är hundrädda.. Hunden springer runt å vill ha kontakt.
Släpp in en hund i ett rum med människor som älskar hundar och hunden lägger sig lugnt i mitten å bara njuter..
Vi är alltså egentligen väldigt enkla människor att förstå.. Vi håller inte på med några komplicerade sociala spel. Inga gömda agendor.
Det är brist på kunskap som fattas för vi ska få lika värde i allas ögon.


PS
Känner mig inte så ledsen längre
DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar