Translate

onsdag 31 juli 2013

09,00 imorgon torsdag :)

Önskar mig mycket i födelsedagspresent men högst upp på listan står smärta pga av sten ut ur kropp. Gör ju sprängning dagen innan. Å när den e ute så e det inte jätte länge till jag blir av med slangen.. Den e ju i sig en orsak till värk, även om det är tack vare den jag inte har koliksmärtor. Finns nåt som heter HatKärlek :)
Idag tycker jag inte den nya tabletten funkar lika bra. Kanske mer ont efter hushållsarbete delux igår. Inte vet jag. Men jag har inte ont i magen å mår illa iaf. Sovit middag två ggr idag... Men sammanlagd tid blev ändå som vanligt. Här sover vi inte i onödan. Viljan idag ville både följa med Gabriella med barnbarn på promenad och följa med en vän till mötesplatsen. Orkade inget utav det.. Men en ny dag imorgon.. Och morgondagen kommer börja bra. Kl 09,00 kommer Raili. Semester slut.
 Den saknade pusselbiten som vi alla ibland känner att vi saknar i våra liv. Tror inte den finns.. Jo den finns men den finns inuti oss. Den sista pusselbiten i livet är känslan när vi är nöjda med oss själva, trivs med oss själva. Älskar och Värdesätter oss själva och på riktigt inte bryr oss så mycket om strunt/ytliga saker/grejer. Så tror jag det är iaf.. Sen kan jag ju inbilla mig att jag blir lyckligare med några tusen till i månaden, nya möbler å en bil. Livet hade garanterat blivit enklare många gånger. Men Nä tror inte det hade gjort mig lyckligare. Jag kommer bli gladare när slang och sten e borta men inte lyckligare. Jag har det bra faktiskt nästan å jämt. Visst finns önskemål men dom e vid mer eftertanke ganska ytliga. Även mina önskemål för son är ganska ytliga. Önskar honom en schysst lägenhet, bästa jobbet med grym lön. Finaste familjen när den dagen kommer. Men hans lycka kan jag inte göra någonting åt. Den måste han hitta inom sig själv. Jag kan göra honom gladare men den inre lyckan måste han, precis som alla vi andra hitta på egen hand. Den kan ingen annan ge oss. Så är det enligt mig iaf.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar