Translate

tisdag 30 juli 2013

Vill inte vara utan min ADHD

God morgon! Läste mitt senaste inlägg och insåg vissa kan tänka -Ååhh nu e hon lite deppig. Ja det va jag just då. MEN jag har ADHD så det går över lika fort. Här kommer lite länkar om ADHD och Attention. 
Attention-Hisingen-Kungälv är min förening. Ja inte min men där jag är med. Klistrade även in länken från Attentionbloggen. Hon som skrivit är vår ordförande och även hon som har bloggen Madelein Sexbarnsmamma.
För att ni lättast ska förstå vad Attention är så gå in på länken å läs. Vår grupp Hisingen-Kungälv träffas varannan tisdag och har det gemytligt. Underbart gäng och alla är välkomna. Men nu har vi sommarlov.
Tillbaka till gårdagen. Helvete va ont jag hade stundtals.. Att sova på rygg kanske inte gjorde ont just då men var nog inte så käckt. På kvällen börja det bli olidligt så när förslag om att gå till vän kom, hängde jag på med hela huvudet.. Satt i hans trädgård och blev erbjuden en liten whisky mot värken. Den hjälpte. Inte helt men tillräckligt för jag skulle orka sitta kvar å vara trevlig. Sommarkvällar utomhus är bäst.
Att leva med ADHD är inte alltid enkelt. Men det som hjälper mest är nära och käras förståelse och acceptans Det värsta som finns är att mötas av okunskap och fördomar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar