Translate

onsdag 3 juli 2013

Sjuka huset

Kom in i porten efter att ha vart på Willys där jag förövrigt mötte Gabriella och Raili :) Iaf när jag kom in i porten står några grannar å pratar. Jag ser att den ena damen är ledsen. Hon har fått cancer i matstrupen. Efter en stund berätta den andra att hon åkt ambulans från deras husvagn för en 10 dagar sen för hon har problem med magmunnen... Då berätta norskan att vår granne Barbro också är dålig. Ambulansen hade hämtat henne förra onsdagen. Då visa jag mitt hål i ryggen... Ska man skratta lr ska man gråta.
Var på Willys tidigt för idag kommer faster Maja å hälsar på.. Köpte paj (orkar inte göra själv), baguette, ingredienser till go sallad men även sill om hon vill ha det med potatis, gräddfil å gräslök som jag redan hade hemma.. Älskar Sill å färskpotatis.
Mamma skrev igår på fb vi kan åka till Ikea vilket jag mer än gärna gör.. Fick ju ärvt några fina gardiner av henne igår och då behövs gardinstänger. Fick även ärvt ett överkast som jag faktiskt ska gå in å lägga på nu idag tror jag bestämt.
Katarina o jag gjorde igår om min soffa. Hade ju köpt plädar för 10:- stycket på Ikea sist jag var där. Fick en ny fräsch sommar soffa för 40:- :)
Igår kväll var vi i skogen.. Hundarna älskar det å kunde inte komma fram fort nog. Trodde nog dom skulle få bada men det skulle dom inte. Men väl framme vart dom nöjda iaf. Men efter ca 20-30 minuter tog Sigge spår å försvann. Jävla hund.. De 20 han var borta kändes som 78 minuter för mig och kan bara föreställa mig hur många minuter/timmar det kändes för Gabriella.
Men plötsligt ser vi borta vid kröken en hund som direkt när han såg oss saktade in.. Skammen lös om honom. Han nästan kröp fram ända till Isa sprang honom till mötes å välkomnade honom med stor lycka å glädje.
Vi hitta också något konstigt i skogen igår... Såg först ut som en snöhög men visade sig vara sten. Aldrig sett förut och inte Gabriella heller å hon har vart mycket i skog å mark.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar