Translate

måndag 22 juli 2013

Snart är klockan 10.00

Har sovit som en potta skit inatt... Ont, öm å slangen har vart i vägen. Mår illa men har ju iaf illamående tabletter nu.. Har även tagit en värktablett.. och två Panodil.. På sjukhuset fick jag alltid en cocktail med 1 st värktablett och 2 st Panodil.. När jag tala med läkaren på telefon för drygt en vecka sedan frågade jag varför det ska ta sån tid för tabletten att värka optimalt. Han sa -Ta 2 Panodil. Fick recept och nu har jag en hel burk Panodil.. Fråga även tjejen på Apoteket varför det blir bättre med 2 Panodil och fick svaret att 1+1 inte alltid blir = 2 utan ibland = 3. Högkostnadsskyddet vi har för läkare och läkemedel här i Sverige är fantastiskt... Skulle jag köpa lika många Panodil på Willys lr recept fritt skulle det bli mycket dyrt. Tänker man efter har vi det inte så pjåkigt här i gamla hederliga Svedala trots allt.. Även om mycket blivit sämre och det är med viss oro man undrar hur ens barnbarns Sverige kommer se ut och vara att leva i. 
Gäller att hålla koll på klockan för 10.00 ska jag upp till vårdcentralen och lägga om hålet. Tur det inte tar långa stunden. Alltid mycket folk där uppe på måndagar. Tror folk känner sina krämpor på helgen å så går dom dit på måndag morgon. Men jag har en tid så väntan blir inte lång för mig. 
Nu till något tokigare. Var ute i solen igår och hade det underbart. Smörjde in mig duktigt. Vi var ute i drygt två och en halv timme. Väl hemma tittar jag mig i spegeln och tänker -Jag skulle nog inte smörjt in mig, iaf inte med så hög solskyddsfaktor..  Sent igår kväll kände jag och upptäckte i spegeln ett ställe på axeln som jag uppenbarligen missat i insmörjningen.. Lätt rosa/röd och varm. 
Tur jag var klokare innan vi åkte än när vi kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar