Translate

tisdag 23 juli 2013

BADAT Njaa

Tror inte en dag kan börja mycket sämre. Iaf inte om man har tider å passa å saker man vill hinna. Försov mig. Vakna 15 min innan mitt personliga ombud skulle komma.. Men naturligtvis måste man ut på balkongen å röka lite först.. Går förbi vardagsrumsbordet, ser inte den välta vattenflaskan men trampar i vattnet.. Kattfan har vält den. Så på min fina nya parkett och över datorn är det x-antal dl vatten.. Tur datorn va stängd och troligtvis hade det hänt ganska nyligen för golvet klarade sig också. Men jag hann ju inte ut med Isa så Maria fick följa med på morgonpromenad. Väl hemma så måste ju kaffet på... Sitter å bara väntar på att kaffe doften ska sprida sig,, Men den gör inte det. Jag har inte satt på locket på perkolatorn riktigt så det var bara att börja om från början... Jag fick till slut kaffe i mig men inte tillräckligt fort för det tog en stund innan jag förstod vad Gabriella sa när hon ringde.. Jag hörde, men förstod inte... Jag var stressad och hade inte hunnit förbereda något för vår planerade dag vid havet... Men vad hon sa var att hon redan fixat allt.. Bara på med skorna å gå.. Ja strandmadrass å sånt fick jag ju packa ihop.. Men det gick ju fort för ni tror väl inte jag hade packat upp allt ordentligt sen sist. Maria och jag fick iaf skrivet klart brevet till Telia där jag vill hävda ett filmkanal-paket jag inte förstått jag accepterat. Sen kom Gabriella och ut till Nordön där Pia och Bettan väntade. En jättefin liten strand där vi var nästan ensamma... Varmt var det och alla ville bada. Jag med som då hatade påsen mer än vanligt. Men de påpeka jag kan gå i till knäna iaf. Så ner i vattnet gick jag och insåg snart att med lite hjälp att hålla slang kan jag doppa huvudet. Vilket jag gjorde till Gabriellas förskräckelse. Hon trodde jag skulle välta. Sen var jag i vattnet flera gånger. Hade med mig en flaska så jag kunde hälla vatten över mig. Så jag kan nog säga, Jag har badat idag och det var LJUVLIGT :)

1 kommentar:

  1. Tack för idag.Det var välbehövliga avkopplande timmar vid havet :)

    SvaraRadera