Translate

måndag 29 juli 2013

Skype inte dumt

Sovit som en prinsessa.. Legat på soffan hela natten med balkongdörren på vid gavel.. Vakna till lite ett par gånger och insåg jag låg på rygg, och det gjorde inte ont. Det var underbart. Jag har faktiskt vart vaken en stund så promenad med Isa är redan avklarad. Pratade länge med Camilla och under det samtalet ringde Gabriella på Skype. När jag ringde upp henne så hade Isa börjat röra sig och små gnydde så det var bara att lägga på och gå ut med henne även om det enligt tid inte var panik. Väl ute så ska hon bara ner mot parkeringen. Fick styrt henne med besvär mot gångbanan där hon fortsatt skulle tillbaka mot parkeringen. Då insåg jag att Nope min hund var inte jätte kissnödig. Hon hade i slutet av samtalet med Camilla hört Gabriellas namn och sen hört skypesignalen och Gabriellas röst. Hon trodde Gabriella vänta nere vid parkeringen. Iaf så var Moses, Bessi, Nalle och Minna ute på gräsmattan så hon fick röjt ordentligt en stund med dom. Men det märks att hundarna påverkas av värmen, för inte var det hösta fart nån längre stund.
Mamma har ju flyttat men tack vare skype så vet jag redan hur lägenheten ser ut.. Så fillilurigt. Hon gick runt med sin nya Ipad å visa. Såg lite ut som hemma hos mig.. Grejer lite överallt och lådor i vardagsrummet.
Son ligger i sitt rum å sover. Sötnöt har gått till jobbet. Blandade känslor att ha dom här. Men gillar mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar