Translate

onsdag 17 juli 2013

Gabriella ser mig bara från mobilen

Tack Lennarts bror Lars.. Han har laddat ner nåt säkerhetsprogram som gör att när någon utifrån försöker ta sig in i min dator så stängs helt sonika internet av.. Förstod detta först nu när det hände samtidigt som jag skulle hit,, Fick frågan om det var jag som försökt logga in nyligen. Svar Nej.. För inte fasen är jag i Algeriet.
Vad jag skulle in hit å berätta är hur korkad jag kan vara... Eller så e det solen som fått hjärnan att smälta. Pratade med min vän Camilla i telefon under promenad med Isa.... Håller telefonfodralet som även e min plånbok i samma hand som Isas koppel.. Tycker fodralet känns konstigt... Tänker för mig själv -Fan har jag tappat min mobil... Säger inget till henne men avslutar samtalet när jag kommer fram dit jag ska. Håller telefon i handen.. Tittar på den.. Tänker -Måste gå tillbaka samma väg.. Tittar på telefon en gång till och börjar skratta högt för mig själv...
Häromdan gjorde jag faktiskt något liknande... Pratar på skype med Gabriella... Hon har kamera på sin dator. Det har inte jag.. Så hon ser inte mig, men jag ser henne. Filmar Isa samtidigt som vi pratar.. Startar klippet och vänder mobilen mot Gabriella i min dator... Den gången skrattade jag så att det tog en stund innan jag kunde förklara vad jag just gjort. Ja jag skrattar mycket och väldigt ofta, oftast åt mig själv.. Fantastiskt hur korkad och smart en å samma hjärna kan vara.
IQ Fiskmås har vi nog alla ibland :)

1 kommentar:

  1. He he. Typ sådant jag kan göra. Idag satt dom och pratade om min hantering av mobiler, nycklar osv på jobbet. har man mycket i huvudet blir det lätt tokigt.

    SvaraRadera