Translate

onsdag 24 juli 2013

Stolpiller

Jösses va gött jag sovit. Somna nog direkt efter förra inlägget. Jag behövde nog den sömnen. Sov inte så bra inatt. Somna visserligen fint igår vid 23,30 men vakna 01.40 Kunde inte somna om förrän 2 timmar, 1 Atarax och 1 värktablett senare. Naturligtvis försov jag mig med nästan 1 timme och fick ta med kaffet på morgonpromenad med Isa. Funka bra. Strax iväg till god vän å grilla. Japp så pigg känner jag mig faktiskt. Nja pigg e väl å ta i, lite mosig efter tuppluren men det ska bli trevligt och jag har inte ont ett dugg. Tack mamma för du va med idag.. Spelar ingen roll hur gammal man blir. Vissa dagar finns det ingen man hellre är med än mamma. Jag bjöd henne på lunch idag. Det va kul. Ärligt, vet inte om jag någonsin tidigare bjudit henne på mat ute. Väldigt god sill och ägg macka åt vi.
Läkaren berätta att eftersom jag har pylostomi kateter kommer jag med stor sannolikhet inte få några "koliksmärtor". Jag hatar inte min slang och påse lika mycket längre. Men ont kan jag få, så stolpiller har jag fått... Aldrig använt sådana innan men de ska hjälpa fortare än vanliga tabletter. Man får ta det goda med det onda å göra vad som behövs när det behövs.. 
Fick färska hallon av mamma. De tänker jag ta med ikväll. Jordgubbarna jag åxå fick har jag redan ätit nästan hälften av, så de som är kvar behåller jag själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar